zondag 11 november 2012

Kerstkaart met Delightful Decorations


Gistermiddag gaf ik een workshop voor 11 enthousiaste dames. De dames doen allen aan Pergamano en geven hier ook cursussen in. En eens in de maand komen ze gezellig bij elkaar en maken dan gezamenlijk een project. Pergamano wordt ook wel gecombineerd met stempelen. En met een nieuw stempel merk op de Nederlandse markt, wilden ze wel eens kennismaken met Stampin' Up! Dus deze maand mocht ik de workshop verzorgen. Het was een ontzettend leuke en gezellige middag. We maakten 2 kaarten, waarvan één kerstkaart.

 De basis van de kaart is een stuk Cherry Cobler karton (# 124272) van 10 x 30 cm. Echt een prachtige kleur voor het maken van kerstkaarten! Daarop een stuk Very Vanilla (# 106550), dat iets kleiner is. Vervolgens heb ik een stuk Early Espresso Core'dinations Card Stock (# 127848 Herfst-/ Wintercatalogus) gebruikt. De kern van dit karton is lichter en door het karton te schuren of te scheuren, komt de lichte kern te voorschijn, waardoor je een ontzettend leuk effect krijgt. Ik heb het stukje karton eerst geëmbost met de Embossingfolder Vintage Wallpaper (# 120175) en vervolgens licht geschuurd. Daarna in 3 delen gesneden en met tussenruimte op de kaart geplakt. 

Van de set Apothecary Accents Framelits (# 127003) heb ik het grootste label gebruikt en deze uit een stuk karton Cherry Cobler gestanst. Met behulp van het Essentials Paper-Piercing Pack (# 126187) heb ik een rand erlangs geprikt. 

De 3D kerstbal heb ik gemaakt met de stempelset Delightful Decorations (# C127787) en bijbehorende Ornament punch (# 119847)Je hebt hiervoor 3 gestempelde kerstballen nodig. En een basis geponst uit vanille karton. De 3 kerstballen dubbelvouwen met de stempelde kant naar binnen. Vervolgens eerst twee kerstballen aan de buitenzijde van de basis plakken en de derde kerstbal ertussen. Tenslotte een stukje Taffeta Ribbon Early Espresso (#119959) gestrikt en boven de kerstbal geplakt met een stukje Stampin' Dimensional (# 104430).

Gezellig aan het werk tijdens de workshop

Bedankt voor het langskomen en een fijne dag vandaag!

Groetjes, Yvonne

###########################





Geen opmerkingen: