woensdag 19 juli 2017

Kerstmis in juli...experimenteren met embossing pasta

Hallo en leuk dat je even langskomt. Je kunt al wel merken dat we hier aan vakantie toe zijn. Het gaat allemaal wat langzamer en de inspiratie is al een poosje zoek..dus is het een beetje (te) rustig met de berichtjes. Maar nog een paar dagen en dan kunnen we lekker even genieten van de vakantie en van elkaar. En daarna hopelijk met frisse moed weer aan de slag.

Uiteraard probeer ik tijdens mijn vakantie wat berichtjes te plaatsen. Want er staan weer veel leuke dingen te gebeuren bij Stampin' Up! deze zomer. Zo kun je over een iets meer dan een maand alweer uitkijken naar de kerst catalogus.  En Stampin' Up! lanceert als voorproefje daarop alvast een hele leuke set stempels en stansen. Later deze week meer hierover. Want je kunt niet vroeg genoeg met de kerstkaarten beginnen..

Dat dacht ik ook toen ik voorbereidingen trof voor de laatste workshop dit seizoen. Het is de laatste in de serie techniekworkshops, waarbij we deze keer aan de slag gaan met Embossing Pasta.


Embossing pasta is nieuw in de collectie dit jaar en zo leuk om te gebruiken op kaarten en projecten. Het geeft net even dat leuke extraatje, zonder veel moeite. En je kunt er zoveel leuke dingen mee doen! Een aanrader dus.


De pasta is een soort van lijm, die snel droogt. Je brengt het aan met behulp van een sjabloon. Er zijn diverse sjablonen verkrijgbaar waarmee je leuke achtergronden kunt maken. Maar je kunt met behulp van de stansen uit de collectie ook zelf sjablonen maken. Ik heb dat hier gedaan met de Starlight Thinlits Dies.


Als je het sjabloon verwijderd is de pasta nog nat. Ik heb er toen meteen een beetje Dazzling Diamonds glitter over gestrooid. Daarna duurt het 10-15 minuutjes voor het geheel droog is. Terwijl het droogt kun je ondertussen de sterren stansen.


Deze kaart is nog een andere variant. Hierbij heb ik een grote ster gestanst en het negatief dat ik over had heb gebruikt als sjabloon. Op de achtergrond nog wat stempels gebruikt uit de set Timeless Textures. En een tekst die komt uit de set Flurry of Whishes.


Ik wens jullie alvast een hele fijne zomer toe 
en misschien kom je af en toe nog eens langs..

Tot stempels!

Yvonne

Gebruikte materialen:
Heb je vragen over de materialen of wil je bestellen? Neem gerust contact op. Ik help u graag verder. E-mail: mail@stampinclubnederland.nl




2 opmerkingen:

gerrie zei

Woohooo gaan we dit a.s. vrijdag maken??Ziet er nu al gaaf uit hahaha, ik zal mijn eigen pasta etc. meenemen.

Je@net zei

Twee prachtige kaarten, Yvonne. Vooral de eerste vind ik erg mooi!