vrijdag 21 december 2012

Merry.. & een kleine tutorial mini-labels

Vanmiddag is de kerstvakantie begonnen voor de kinderen en dus ook voor mij! Deze tijd aan het einde van het jaar is  altijd zo'n heerlijke periode. Even geen drukte van school, sport, zwemles, cursussen en werk. Maar lekker rustig aan en leuke dingen doen met ons gezin en de familie. En natuurlijk even tijd maken om te stempelen en nieuwe ideeën te bedenken voor een nieuw jaar met workshops en party's. Ik heb er zin in! 


Ik blijf nog even in de kerstsfeer (nu kan het nog), want ik heb nog een kerstkaart om te laten zien. De meesten zullen de kerstkaarten al wel verstuurd hebben. Maar misschien kan het jullie inspireren voor volgend jaar? Bovendien kunnen de producten, waarmee deze kaart is gemaakt, ook heel goed voor andere gelegenheden gebruikt worden. 

Tijdens de bijeenkomst in Zwolle, afgelopen maand, werd er een demonstratie gegeven door Stampin' Up! Met behulp van de Petite Pennants Builder Punch (#122361) werd deze leuke kerstboom gemaakt. Ik raakte daardoor geïnspireerd en maakte er deze kaart van.


De achtergrond is gestempeld met Woodgrain (#  W117100) op een stuk Crumbcake met Early Espresso (# 126974). De label is gesneden met de Big Shot en komt uit de set Apothecary Accents Framelits (#127003).


De kerstboompjes zijn geponst uit het papierblokje Festival of Prints DSP (# 126904) met behulp van de Petite Pennants Builder Punch (#122361). Het papier is een ontzettend leuk en handig blokje met vele dessins. En ook heel goed te gebruiken na de kerstperiode. Je kunt het vinden in de herfst-/ wintercatalogus en is nog verkrijgbaar tot 31 januari 2013. De overige stempels komen uit de set Pennant Parade (# C122742). Deze set is slechts € 21,95 en is het hele jaar door te gebruiken. Zo leuk! Het stukje lint aan de tag is Baker's Twine (# 123125) in de kleur Cherry Cobbler. Het kleine labeltje met merry, is gemaakt met de Decorative Label Punch (# 120907). 

Hieronder laat ik met behulp van foto's nog even zien, hoe ik dat gedaan heb.


Eerst de hele label ponsen en de tekst stempelen. 


Daarna de label dwars in de pons plaatsen. 
Ik heb de label op een notitie briefje geplakt voor houvast


Als je een tekst op de lange zijde van de label stempelt en vervolgens aan de lange kant in de pons plaatst, kun je ook langwerpige labels maken. Super handig!

Veel stempelplezier en een fijn weekend!

Yvonne





Geen opmerkingen: