zaterdag 27 juni 2015

Vlinders - Watercolor Wings

Hebben jullie de vlinders op pagina 75 van de catalogus al ontdekt? Vast wel! En anders moet je snel gaan kijken. De Watercolor Wings is een prachtige set, waarbij je in 2 of 3 stappen vlinders in allerlei kleuren kunt creëren


Je kunt ze na het stempelen knippen of de bijpassende stansen Bold Butterfly Framelits gebruiken. Samen zijn ze verkrijgbaar als bundel, waarmee je 15% bespaart! 
En zelfs de Butterflies Thinlits Dies coördineren met deze stempelset.

 Het is heel eenvoudig om een prachtig resultaat te krijgen. Je neemt gewoon 2 of 3 van je favoriete kleuren en je kunt aan de slag. Hieronder zie je de stappen:


Je begint met de lichtste kleuren (Blushing Bride), daarna stempel je de randen van de vleugel in een iets donkerdere tint (Melon Mambo) en als laatste het hart en het lijfje van de vlinder in de donkerste tint (Rich Razzleberry). 

Je kunt ook twee tinten nemen (bijvoorbeeld Daffodill Delight en Tangerine Tango). Eerst stempel je de lichtste kleur af op een kladpapiertje en daarna op je cardstock. Bij de tweede stap stempel je met dezelfde kleur de rand van de vlinder, maar zonder af te stempelen. En het hart van de vlinder stempel je met Tangerine Tango.

Toen ik afgelopen week aan het 'spelen' was met deze set, heb ik veel verschillende kleurencombinaties gebruikt. En de vlinders vervolgens gestanst. Toen ik ze allemaal op een rijtje legde, zag dat er zo mooi uit. Het deed me denken aan zo'n vlinderkastje, die ik wel eens in een vlindertuin heb gezien. En dus besloot ik ze 'in te lijsten'. En dat ziet er zo uit. Gaaf of niet!?




Zelfs in combinatie met goud- en zilver embossingpoeder krijg je de meest chique vlinders.


Kom je volgende week ook naar de jaarmarkt in Nibbixwoud (NH)? Dan kun je deze vlinders en andere projecten van dichtbij bekijken. Je kunt me vinden op de Creabea Outdoor, waar je tevens aan kunt schuiven voor een leuke workshop.


Gebruikte materialen:





3 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een gaaf effect, Yvonne. Ziet er prachtig uit met al die mooie vlinders!

Thea zei

Wat een mooi setje Yvonne ik heb er nu al zin in.

Groetjes Thea

Karlacrea zei

Erg mooi Yvonne! Ik ga dit ook zeker uit proberen!
Groeten Karla