zaterdag 1 juli 2017

Stempeltechniek: Ghosting - Recht uit het Hart

Ook deze maand stond er weer een gezellige techniek workshop gepland.
De techniek die we vorige week hebben behandeld is de Ghosting Techniek.
Met deze techniek kun je diepte en 'beweging' creëren in de afbeeldingen op je kaart. 

Dit was één van de kaarten die gemaakt kon worden:


Bij de Ghosting-techniek stempel je eerst een afdruk in Whisper White Craft inkt op een donkere achtergrond. Crumb Cake vind ik het mooiste om hiervoor te gebruiken. 

De witte Craft Inkt van Stampin' Up! is een pigment inkt. Een wat dikkere inkt die niet meteen wordt geabsorbeerd door het papier en daardoor wat langer nodig heeft om te drogen. Ideaal om te gebruiken op donkere kleuren cardstock en in combinatie met embossingpoeder.


Het mooiste effect krijg je door stempels te gebruiken die 'dicht' zijn, zoals deze bloemen.

Nadat de inkt goed gedroogd is stempel je dezelfde afbeelding nog een keer over de witte afdruk, waarbij je de afdruk iets laat verspringen. Zo ontstaat  een witte rand. 
Ik heb voor deze tweede afdruk de waterbasisinkt van Stampin' Up! gebruikt. In dit geval Bermuda Bay en Melon Mambo

Voor de finishing touch vouwde ik een stookje vellum om de kaart en stempelde ik een tekst op een ovaal labeltje. Die stanste ik met de Stiched Shapes Framelits.

Volgende keer ook een techniek-workshop bijwonen?
Komende maand staat er nog 1 techniek workshop op het programma voor de vakantie:
Vrijdag 21 juli (9.30-12.00 uur) gaan we aan de slag met reliëf-pasta

Na de zomer gaan de techniek workshops weer verder. 
Tijdens de techniek workshops, laat ik je zien hoe je meer uit je materialen kun halen en hoe je ze op een andere -verrassende- manier kunt gebruiken. Heb je ook zin om deel te nemen? Stuur me gerust een e-mail: mail@stampinclubnederland.nl of hou de workshop-pagina in de gaten.

Tot stempels!

Yvonne

Gebruikte materialen:
Heeft u vragen over de materialen of wilt u bestellen? Stuur me gerust een e-mail. Ik help u graag verder. E-mail: mail@stampinclubnederland.nl


Geen opmerkingen: