maandag 9 oktober 2017

Herfst: Technieken met Glossy Paper


Oh, waar blijft die tijd toch steeds. Je denkt er heel wat van te hebben en 
voor je het weet glipt het door je vingers en is er alweer bijna een week voorbij. 

En zo gaat dat ook met de jaargetijden, want we zitten alweer in de herfst!
De afgelopen weken hebben we dat wel geweten qua weer.
Gelukkig is het -terwijl ik dit schrijf- een droge dag met af en toe een zonnetje. 

Om in de herfstsfeer te blijven heb ik vandaag een kaartje in die stijl.


Ik maakte de kaart met behulp van Glossy paper, dat sinds dit jaar nieuw in de collectie zit.
Het is wit cardstock met een glanzend laagje. En je kunt er veel verschillende technieken mee doen.

Voor deze kaart heb ik bladeren gestempeld met Versamark en even laten drogen. Versamark is een doorzichtige inkt. Daarna heb ik met verschillende kleuren inkt en sponge daubers de achtergrond gekleurd. Vervolgens heb ik met een stukje tissue het overtollige inkt weggeveegd. Op de plekken waar met Versamark inkt is gestempeld blijft geen inkt achter en komen de stempelafdrukken tevoorschijn.


De stempelset die ik gebruikte voor deze kaart heet Colorful Seasons. Een leuke set, die je het hele jaar door kunt gebruiken. Naast de stempels is er ook een mooie bijpassende set stansen verkrijgbaar De Seasonal Layers Thinlits Dies. Samen zijn ze in een bundel te bestellen met 10% korting!

Het leuke aan de set is dat je voor elke seizoen van het jaar een kaartje kunt maken. Dus ook voor de aankomende winter/ kerst is deze set erg leuk.
Met behulp van dezelfde techniek, maakte ik dan ook nog een kerstkaartje. 
De foto is helaas niet super, waardoor de sneeuwvlokken van de achtergrond niet zo goed overkomen.



Tenslotte, maakte ik ook nog een voorjaar-/ zomers kaartje met dezelfde set. 
Dit kaartje maakten we tijdens de Techniek Workshop vorige maand.
En hiervoor heb ik weer een andere techniek gebruikt, om de achtergrond te maken. 


Voor deze techniek heb je nodig:
Alchol (70%)
Wattenbollen
(beiden verkrijgbaar bij de drogist)

Refill inkt 
(voor deze kaart: Powder Pink)

Je maakt een wattenbol vochtig met de alchol en doet er 1-2 druppeltjes navul inkt op.
Vervolgens dep je met het bolletje over het hele stuk glossy paper, tot deze gekleurd is met de inkt. Heel even laten drogen. Door de alcohol gaat dat vrij snel. 
Daarna kun je de kaart bestempelen. In dit geval heb ik een tak gestanst en daarop de gestempelde en gestanste bloemen geplakt.




Een fijne dag vandaag

en tot stempels!


Gebruikte materialen:
Heeft u vragen over de gebruikte materialen of wilt u bestellen? Neem dan gerust contact met mij op: mail@stampinclubnederland.nl





1 opmerking:

Je@net zei

Wat een handige set is het eigenlijk. Super mooie kaarten ook ermee gemaakt, Yvonne!