maandag 27 april 2020

Hollandse kaarten met Stampin' Up! Frisse Wind

Vandaag is het Koningsdag!...Nou ja, dit jaar Woningsdag. Dat is vast een hele andere beleving van deze feestelijke dag. Hoe vul jij deze dag dit jaar in?

Ik ben afgelopen week lekker bezig geweest met het maken van oer-Hollandse kaarten, speciaal voor vandaag. Het zijn feestelijke kaarten geworden.

De Koning is jarig, maar er zijn zeker nog veel meer mensen jarig vandaag en die zouden zo'n leuk kaartje vast op prijs stellen. Of misschien ken je wel iemand die een lintje heeft gekregen..




Voor alle kaarten gebruikte ik de Nederlandse Stempelset Frisse Wind. Een hele leuke en oer-Hollandse stempelset. 

Jammer, dat deze set de collectie gaat verlaten.
Je kunt de stempelset nog bestellen tot en met 2 juni a.s. of zolang de voorraad strekt.



Alle stempels zijn afgedruk met Night of Navy inkt.


Voor de eerste kaart, sneed ik uit een dubbele standaard kaart een vierkant. In het vierkant plaatste ik een doorzichtige Tiny Treat Box. Hierin stopte ik oranje M&M's....


Voor de tweede kaart sneed ik een basis van Whisper White Cardstock met daarop een mat van Pumpkin Pie. En daarop 3 stroken in Poppy Parade, Whisper White en Night of Navy.

Vervolgens heb ik op deze basis van rood, wit, blauw de stempel met de molen afgedrukt. De fiets is op een apart stukje Whisper White afgedrukt, uitgeknipt en daarna iets verhoogd opgeplakt met Stampin' Dimensionals.

De typische Hollandse tulp achter de fiets, komt uit de stempelset Tijdloze Tulpen. Deze is afgedrukt in Pumpkin Pie en daarna geponst met de Tulip Builder Pons

Ik heb de tulp daarna nog een keer gestempeld en het voorste blad losgeknipt en op de andere tulp geplakt voor wat meer dimensie. 


De volgende kaart is ook weer in de kleurstellingen Whisper White, Night of Navy en Pumpkin Pie. Het frame is gestanst met de nieuwste stans uit de set Ornate Layers Dies. Deze vind je in de Siertuin-collectie en is nu al bestelbaar.

Deze stansen zijn heel goed combineerbaar met de Stitched Rectangle Framelits Dies. Daarmee heb ik de gestempelde afdruk gestanst en in het oranje frame geplakt.


Voor het vlaggetje heb ik gemaakt door 1 cm brede stroken Poppy Parade en Night of Navy op een stuk Whisper White (3 cm breed) te plakken. Daarna heb ik met de Tripple Banner Punch een vlaggetje gestanst.


En tot slot een kaart, waarbij ik de Tripple Time Stamping Techniek heb toegepast. Een techniek, waarbij je tegelijkertijd op 3 lagen Whisper White de stempel afdrukt. Daarna is tussen elke laag een stuk Night of Navy Cardstock geplakt.


Dat waren een helemboel gezellige Hollandse kaarten. Alle gebruikte materialen vind je onderaan dit bericht. Zijn er vragen? Aarzel niet om me te mailen. Ik help je graag!

Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt vandaag!

Denk om elkaar en tot stempels!

Yvonne
X



Frisse Wind Cling Stamp Set (Dutch)
€ 29,00
Whisper White A4 Card Stock
€ 11,75
Poppy Parade A4 Cardstock
€ 10,50
Night Of Navy A4 Card Stock
€ 10,50
Pumpkin Pie A4 Card Stock
€ 10,50
Night Of Navy Classic Stampin' Pad
€ 9,00
Clear Tiny Treat Boxes
€ 9,25
Ornate Frames Dies
€ 41,00
Stitched Rectangle Dies
€ 42,00
Banner Triple Punch
€ 28,00

Geen opmerkingen: