maandag 10 september 2012

Drie-lagen-stempeltechniek



Geïnspireerd door kaarten die ik op de blogs van een paar Amerikaanse demonstratrices tegenkwam, maakte ik onderstaande kaart. Deze 'drie-lagen-stempel techniek' is ontzettend leuk en veel makkelijker dan dat het eruit ziet. Zo heb je in een handomdraai een mooie kaart!


Leg 3 lagen rechthoeken van verschillende afmetingen op elkaar. Ik heb 3 stukken wit karton gebruikt met de volgende afmetingen: 10x14,5/ 7x11,5/ 4x8,5cm. Maar het is ook leuk om dessin-papier te gebruiken. Even vastplakken met non-permanente tape, zodat het niet verschuift. Vervolgens stempel je een aantal keer over de 3 lagen. 
Tenslotte de lagen van elkaar loshalen. Het grootste stuk wordt op de basiskaart (10,5x15cm) geplakt en de twee kleinste stukken op gekleurd karton in dezelfde kleur als de basiskaart (7,5x12 en 4,5x9cm). Daarna de 2 lagen zodanig op de basiskaart plakken , dat de gestempelde afbeeldingen weer een geheel vormen.
  

Ik heb voor deze kaart even een Nederlandse tekststempel gekozen, die ik op een label afdrukte. De label is gestempeld met de set Four Frames en daarna gestanst met de Decorative Label Punch. Ik heb het label nog een keer uit gekleurd karton gestanst en deze met een klein randje achter het gestempelde label geplakt.


Ik maakte ook een rode versie van de kaart. Voor beide kaarten heb ik de stempelset 'Reason to Smile' gebruikt. Maar er zijn natuurlijk ook andere stempelsets, die heel geschikt zijn voor deze techniek. Bijvoorbeeld de set 'Creative Elements', deze bevat naast de prachtige bloem, ook een hele mooie swirl.

 Ik hoop dat jullie ook geïnspireerd zijn geraakt?
Vanaf 15 oktober kunnen jullie de prachtige en exclusieve producten van Stampin' Up! bij mij bestellen. Binnenkort volgt hierover meer informatie. Houdt mijn website in de gaten. 

Veel stempelplezier!

Yvonne




Geen opmerkingen: