donderdag 13 september 2012

Tutorial: kaarten met een twist




Vorige week liet ik deze kaarten met een 'twist' zien. Eenvoudig te maken en ideaal om geld of een cadeau-kaart leuk te verpakken. Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je deze kaart maakt:

Je hebt nodig:

  • Een stuk basiskarton van 10,5x29,7cm (dat is de helft van een A4)
  • Een stuk dubbelzijdig dessinpapier, dat ongeveer een halve centimeter kleiner is dan het basiskarton. In dit geval 10x29cm. 
  • Je kunt voor deze kaart ook alleen een stuk dubbelzijdig dessin papier gebruiken en dezelfde werkwijze volgen als voor de basiskaart.



Je begint met het rillen van het stuk basiskarton vanaf de linkerbovenhoek naar de rechteronderhoek. Ik heb dit aangegeven met een zwarte streepjeslijn
  

Vervolgens vouw je het papier op de rillijn dubbel en ril je een tweede lijn in het midden.  




Vouw de kaart dicht. 
Nu heb je zowel aan de voorkant als aan de binnenkant een pocket. 
Een zakje waarin je iets kunt stoppen. 


Nu het dessinpapier om de basiskaart te beplakken.
Dit gaat op dezelfde wijze, alleen in plaats van rillen wordt het papier gesneden.
Begin dus met het snijden langs een liniaal vanaf de linkerbovenhoek naar de 
rechteronderhoek.


Het onderste stuk nu op het bovenste stuk leggen (zoals je de basiskaart vouwde) 
en in het midden doorsnijden. Je hebt nu 4 stukken dessinpapier.


Nu kun je de basiskaart beplakken met het dessinpapier. 


 Na het beplakken van de basiskaart heb ik de voorste pocket dichtgeplakt.
En de pocket binnenin open gelaten. Maar je kunt het ook andersom doen of beide pockets open laten en er bijvoorbeeld een label in doen.


Nu is de kaart klaar en kun je 'm naar wens afmaken. 
Ik heb deze keer de two-step-owl-punch gebruikt. 
Eén van mijn favorieten, die ook weer in de nieuwe brochure staat!
De vleugels van de uil heb ik gemaakt door een scalloped cirkel (formaat 1-3/4") 
doormidden te snijden en aan de achterkant van de uil te plakken.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is. Veel plezier met het maken van de kaart!

Groetjes, Yvonne












Bron: alwaysstampin.blogspot.nl

1 opmerking:

marion zei

Wat een leuke kaart, verpakking! Leuk dat je dit deelt.
groetjes Marion