woensdag 12 december 2012

Tutorial: Framed Tulips Embossing folder


Gisteren postte ik een geboortekaartje, dat ik gemaakt had 
met de stempel Two by Two (# 126788, p.60). Ik vind 'm zo leuk!
Daarom heb ik er nog een kaartje mee gemaakt. Dit keer voor een jongen:


Ik gebruikte wederom de embossing folder Framed Tulips (# 121809). 
Een leuke embossing folder, die voor veel gelegenheden te gebruiken zijn. En je kan de folder ook gebruiken als je een vierkant stuk karton van dit leuke tulpenframe wilt voorzien. De techniek hiervoor zag ik op het blog van Darlene McCallum. Hieronder laat ik, door middel van foto's, zien hoe je dat doet.
 

Het stuk karton dat ik gebruikte is 10 x10 cm. Je legt het in de embossing folder, 
waarbij de randen van je karton gelijk legt met de randen van de embossinfolder.
Vervolgens draai je het geheel door de stans- of embossingmachine.


Dan heb je dus een stuk karton, dat aan 3 zijden geëmbost is.



Om de vierde rand ook te embossen leg je het vierkant opnieuw in de embossingfolder. Dit keer met de niet-bewerkte rand onder. De reeds geëmboste rand moet precies in het patroon van de embossing folder vallen.


De embossing folder sluiten. Zorg dat het karton in de folder niet verschuift! De folder leg je zodanig op de stans- en embossingmachine, dat de nog te embossen rand als eerste door de machine gaat.  Let op! Je draait nu niet de gehele folder door de machine. Maar slechts een stukje. Namelijk het stukje dat nog geëmbost moet worden. Daarna draai je het geheel weer terug


En dan is dit het resultaat:


Veel succes en een fijne dag vandaag!

Yvonne

Geen opmerkingen: