maandag 8 juli 2019

Hollandse kaarten #2 - Frisse Wind - Masking Techniek

Hallo! Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt gehad.
Een dagje later dan gepland, laat ik je vandaag 
de andere kaartjes zien uit de serie Holllandse kaarten 

Het kaartje uit een eerder bericht vind je <HIER>.


Ik stempelde voor alle kaarten de afbeelding van de tulpen 
met Memento-inkt in de kleur zwart.
En kleurde ze daarna in met de Stampin' Blends
De kleuren die ik gebruikte zijn: Poppy Parade, Pool Party & Old Olive

De teksten komen uit de set 'Pluk de Dag' en zijn daarna 
ook gestanst met de Stitched Rectangle Dies.  


De afmeting van het kaartje hierboven is: 8,5 cm x 29,7 cm.

Met het stuk dat je overhoud (12,5 x 29,7 cm) kun je dan 
nog een vierkante kaart maken. 
Je moet het stuk dan nog wel even inkorten op 25 cm 
om een vierkant model kaart te krijgen. 


Het tweede kaartje vandaag zijn ook weer de tulpen.
Deze keer stempelde ik ze 3x en stanste ze daarna 
weer uit met de rechthoekige stansen.

De teksten komen ook uit de set Frisse Wind.




En dan als laatste de vierkante kaart:


De basis voor alle kaarten is Pool Party Cardstock.
Voor bovenstaande kaart stempelde ik een aantal keren de tekst
op de basiskaart (12,5 x 25 cm) met Pool Party inkt.

Voor het stempelen van de tulpen heb ik de masking-techniek toegepast.

Je begint met het stempelen van een tulp in het midden van
het Whisper White Cardstock. Daarna druk je de stempel nog een 
keer af op een gekleurd plakbriefje. Deze knip je uit.

Vervolgens leg je dit plakbriefje over de gestempelde afbeelding
op het witte karton. En hierover stempel je de tulpen nogmaals.
Zo ga je door tot je een bosje tulpen hebt gestempeld. 


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren. 

Hieronder vind je tot slot nog een overzicht van de gebruikte materialen.
Bestellen kan via de e-mail of direct in de webshop (klik op een product om direct naar de webshop te gaan).

In verband met mijn vakantie worden er geen verzamelbestellingen geplaatst.
De eerstvolgende verzamelbestelling is op 21 juli a.s.
Geef je bestelling uiterlijk 20 juli aan mij door per e-mail: 
mail@stampinclubnederland.nl

Kun je niet zo lang wachten? Geen probleem.
Je bestelling kan ook rechtstreeks vanuit het magazijn naar je huisadres verzonden. Verzendkosten zijn € 5,95.

Bij bestellingen van € 60,00 of meer zijn de verzendkosten gratis.
Dit geldt alleen voor bestellingen in juli.

Bovendien ontvang je dan ook een Bonus Day Coupon t.w.v. € 6,00, die kun je verzilveren voor korting op je bestelling. Deze coupon is geldig t/m 31 augustus. 

Een fijne dag en
tot stempels!

Yvonne





Geen opmerkingen: