maandag 14 oktober 2019

Stampin' Up! Pigment Sprinkles - Christmas Cheer


Hallo en goedemorgen! Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt gehad?

Ik vond het wel weer tijd voor een kaartje ;-).
Een poosje geleden kreeg ik de Pigment Sprinkles binnen. Deze vind je op pag. 179 van de jaarcatalogus. Het doosje bevat 6 potjes met pigment poeder.

De poeders in het potje worden geactiveerd wanneer je er water aan toe voegt.
En zo kun je schitterende achtergronden maken, de stempelafdrukken inkleuren of er zelfs mee stempelen.

Je kunt ze vergelijken met de Brusho poeders uit de vorige jaarcatalogus. Het grote pluspunt van deze Pigment Sprinkles is echter dat ze de kleuren bevatten uit de Stampin' Up! kleurencollectie. De kleuren zijn prachtig helder en bont. 

 De kleuren zijn: Bermuda Bay, Daffodil Delight, Granny Apple Green, Gorgeous Grape, Mango Melody en Melon Mambo.



Toen ik lekker aan de slag ging om met de Pigment Sprinkles te experimenteren, zag mijn bureau eruit zoals rechts op de foto te zien is.
Uiteraard heb ik het daarna weer netjes opgeruimd.

Dit onderstaande kaartje kwam tot stand: 


Voor de achtergrond gebruikte ik Aquarelpapier, dat heb ik eerst goed nat gespoten met een Stampin' Spritzer. Daarna strooide ik er wat pigmentpoeder op in de kleur Granny Apple Green en Bermuda Bay. Dat laatste zou je niet direct denken, want de uiteindelijke kleur is veel groener.

Dat is dus de verrassing van de Pigment Sprinkles, het is telkens weer anders. Afhankelijk van hoeveel poeder je gebruikt en hoeveel water.


Op een apart stukje Shimmery White deed ik hetzelfde, maar dan alleen met de Bermuday Bay pigmentpoeder. 

Nadat het goed gedroogd was, heb ik met een sjabloon uit de Pattern Party Decorative Masks wat Shimmery White Embossing Paste aangebracht. 

Daarna ponste ik twee kerstbomen uit het papier met de Pine Tree Punch uit de Herfst-/ wintercatalogus.


Om de achtergrond mooier uit te laten komen heb ik er een stuk Pretty Peacock cardstock onder geplakt. De bomen zijn op een cirkel geplakt, die ik ponste met de 2.1/4" cirkelpons en waarvan de randen zijn beinkt met Granny Apple Green 

Tot slot is de tekst uit de stempelset Perfectly Plaid gestempeld met VersaMark en daarna bewerkt met Shimmery Black Embossingpoeder.

Nieuwsgierig geworden naar deze leuke potjes poeder? 
Kom dan naar de workshop!

Workshop Pigment Sprinkles

Je gaat aan de slag met de verrassende Pigmentpoeders en je maakt in elk geval 3 prachtige kaarten. Waarbij je de verschillende mogelijkheden met deze leuke poeders ontdekt.

Vrijdag 13 december van 10.00 - 13.00 uur
Vrijdag 20 december van 19.30 - 22.30 uur

Prijs: € 17,50 incl. alle materialen, koffie/thee & lekkers 
Prijs: € 36,50 incl. Pigment Sprinkles + gratis Stampin' Spritzer*

*Graag opgave uiterlijk vrijdag 6 december ivm bestellen 


Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne

X




Pine Tree Punch
[149521]
€ 22,00
Versamark Pad
[102283]
€ 11,50








Geen opmerkingen: