vrijdag 22 mei 2020

Uit de Stampin' Up! catalogus #4 - Bloemen Zeggen Meer


Regelmatig wordt mij gevraagd hoe ik aan mijn inspiratie kom voor de projecten die ik maak. De Stampin' Up! catalogus is een van de inspiratiebronnen. 

Het is leuk om de prachtige voorbeelden uit de catalogus als uitgangspunt te gebruiken voor kaarten en cadeauverpakkingen. Van daar uit vloeien vaak weer hele nieuwe ideeen.

Elke 4e vrijdag kun je op de website van StampinClubNederland de rubriek 'Uit de Stampin'Up! catalogus vinden. Ik maak dan een kaart, cadeauverpakking of ander project uit de catalogus. En samen met de korte uitleg, kun je er thuis ook zelf mee aan de slag.

Deze maand is de allerlaatste kaart uit de Jaarcatalogus 2019-2020. Volgende maand (op 3 juni a.s.) komt namelijk de nieuwe Jaarcatalogus uit. 

Ik koos voor de kaart op pagina 117 van de jaarcatalogus 2019-2020. De hoofdrol op deze kaart is voor de Nederlandse Stempelset Bloemen Zeggen meer. Een superleuke stempelset met abstracte afbeeldingen van bloemen en een aantal hele leuke teksten.


Bij deze set hoort een stans; Springtime Impressions Dies. Daarmee kun je een 'hoek' van bloemen stansen en een vlinder. Hieronder vind je daarvan een aantal voorbeelden.



Alle gebruikte materialen vind je onderaan dit bericht. De stempelset Bloemen Zeggen Meer en de bijpassende stansen, zijn nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt of tot 2 juni a.s. 

Flinke kortingen tot en met 2 juni
Wist je dat de Springtime Impressions stansen nu te bestellen zijn met fikse korting? Je betaalt er maar € 35,00 € 14,00 voor! Hoe leuk is dat!?


Zie je trouwens wat er anders is aan mijn kaart?
Ja! Ik heb een andere tekst gebruikt. Deze komt uit een gloednieuwe Nederlandse stempelset  Volop Vrienden.

Ik heb een andere tekst gebruikt omdat de Nederlandse tekst, die ik wilde gebruiken uit de stempelset Bloemen Zeggen Meer niet zo mooi in het ovaal paste. En natuurlijk om je alvast te laten zien, wat voor moois en leuks eraan zit te komen!

Tips & Trucs: 
  • Voor deze kaart gebruikte ik een stuk Thick Whisper White Cardstock  van 21 cm x 14,9 cm. Deze is op 10,5 cm dubbel gevouwen
  • Daarop zijn een aantal 'strepen' gestempeld in Purple Posy inkt.  Ik heb dit gedaan door met een Stampin' Write Marker in deze kleur, direct op de stempels te kleuren en vervolgens af te drukken
  • Dit heb ik ook gedaan met de bloemen die ik stempelde op het stuk Purple Posy kaart karton. Dit stuk is overgens 10,5 cm x 10 cm.
  • Uit het reststuk van de Purple Posy karton stanste ik de 'hoek' van bloemen met de stansen. Deze plakte ik als rand over de stempelde strepen. Zo, dat ze net onder het karton uitsteken.
  • Vervolgens heb ik een stuk Rich Razzleberry kaart karton gesneden van 12 cm x 4 cm. En hieruit heb ik een banner geknipt: je knipt eerst in het midden een stukje in en vervolgens vanuit elke hoek naar dat ingeknipte punt. Je knipt er als het ware een driehoek uit.
  • Daarna heb ik voorzichtige een laagje karton afgescheurd. Dit lukt het beste als je bij de punten begint. Dit geeft een leuk en beetje 'vintage'-effect.
  •  De bloemen zijn gestempeld in een laagje Purple Posy (weer met de Stampin' Write Marker direct op de stempel) en Rich Razzleberry. De blaadjes zijn een combinatie van Pear Pizzaz en Garden Green. Alles is geknipt met de Paper Snips oftwel schaar van Stampin' Up!
  • Het stuk geschulpte linnen lint in Purple Posy is 10 cm. Deze is met dubbelzijdig tape over de banner geplakt.
  • Daarop heb ik de bloemen en blaadjes gerangschikt.
  • De tekst is gestempeld met Rich Razzleberry op een stuk Whisper White kaart karton en gestanst met de Stitched Shapes Dies. 

Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne

X

Geen opmerkingen: