donderdag 4 maart 2021

Happy Birthday You Sweet Thing - Stampin' Up! Geldcadeautje

 Vandaag is het feest!

Onze oudste dochter is vandaag 'sweet' 16 geworden. Ongelooflijk, waar blijft toch die tijd! Het is een lieve, mooie, sociale, vrolijke en zorgzame jongedame. En ik ben super trots op haar.

Helaas geen groot feest. Wel een huis vol slingers, lekkere taart, kaartjes en cadeautjes van familie en vrienden, die haar niet vergeten zijn. En met het gezin vieren we toch een klein feestje. Het is tenslotte toch een bijzondere leeftijd.


Cadeautjes is nog niet zo makkelijk, want ze weet niks te vragen. En met geld is ze het meest blij. Natuurlijk niet zonder een leuke verpakking. Dus maakte ik dit kadootje. Ik zag het idee bij Danielle van @BubbelsConfetti op Instagram.




In plaats van inpakpapier gebruikte ik designerpapier. Onze dochter heeft een baantje bij een aardbeienkwekerij en ik wist al dat ik dit Berry Blessing designerpapier voor deze verpakking wilde gebruiken.

De 'confetti' maakte ik met de bloemetjes uit de Sweet Strawberry stempelset en bijpassende Stawberry builder pons. Hier komt ook de tekst uit. En ik voegde nog wat lippen en hartjes toe uit de bundel Hearts & Kisses.


HOE MAAK JE DEZE CADEAUVERPAKKING:
  • Je hebt een vierkant (doorzichtig) kaartenzakje nodig. Ik gebruikte een zakje met de maat van ca. 14,9 x 14,9 cm. 
  • Het kaart karton (Pacific Point) heb ik gesneden op 14,9 x 21 cm. En vervolgens gerild op 14,9 cm. Dat is precies de breedte van het zakje. Gebruik je een ander formaat zakje, dan pas je de grootte van het kaartkarton aan.
  • Vouw het kaartkarton op de rillijn. Eventueel kun je van de flap nog 1 cm afsnijden, mocht je het te lang vinden. Ik heb het zo gelaten.
  • Snij een stuk designer series papier van 14,4 x 14,4 cm en plak deze aan de binnenkant van de kaart.
  • Snij een ander stuk designer papier van 5,5 x 14,4 cm en plak deze op de flap. 
  • Vervolgens vul je het zakje met geld en een paar ballonnetjes en wat 'confetti'.
  • Leg het zakje op de kaart en vouw het zakje met de plakrand dicht.
  • Plak dubbelzijdig tape aan de binnenkant, onder de flap van de kaart en plak hierin het zakje.
  • Plak vervolgens de flap vast op het zakje. Ik heb dat met Glue Dots gedaan, zodat niet het hele zakje stuk gescheurd hoeft te worden.



Ik maakte een gezellig tasje, waarin nog een klein doosje zat met haar favoriete paaseitjes. Je kunt op mijn You Tube-kanaal zien, hoe ik dit doosje maakte.

Het cadeautje viel in elk geval in de smaak :-).




Tot stempels!

Yvonne

X



Geen opmerkingen: