woensdag 27 oktober 2021

Stampin' Up! Bloghop Stempelschatten - Volg je hart dat klopt altijd

 



Hallo en welkom bij een nieuwe bloghop Stempel Schatten.  Elke 3e woensdag van de maand kun je inspirerende projecten bekijken, die door het team gemaakt zijn.

Voor deze projecten maken we gebruik van huidige Stampin’ Up! producten, die je niet zoveel voorbij ziet komen. Ze staan verdekt opgesteld in de catalogus of zijn naar de achtergrond geraakt door de vele mooi, nieuwe producten. Echte stempels schatten dus!

Elke maand werken we met een thema, kleurencombinatie of sketch.

Deze maand is het thema:

Herfst




Het is een heel breed thema en er zijn veel leuke stempels in de collectie, die hierin passen. Voor mijn bijdrage koos ik echter een heel andere stempel. Namelijk Festive Foliage


Het is een achtergrond stempel van ongeveer 9,5 x 13 cm. 

En je vindt 'm in de jaarcatalogus op pag. 90.

Het is een stempel, bedoeld voor kerstprojecten. En door de kleurkeuze kun je er dus ook heel goed een herfstversie van maken. 



Met de stempelset kun je verschillende leuke techniekjes toepassen. Voor de kaarten die ik maakte heb ik de stempel afgedrukt met Versamark inkt en bewerkt met goud embossingpoeder.

Bij de eerste kaart hierboven, drukte ik de stempel af op Basiswit kaartkarton. Daarna heb ik de bladeren ingekleurd met de Stampin' Blends (alcoholmarkers) in verschillende tinten groen. 


Vervolgens heb ik met de Blending Brush en 3 kleuren inkt het kaartkarton een herfstachtige kleur gegeven. Ik gebruikte de volgende kleuren inkt:
Pumpkin Pie, Cajun Craze en Rich Razzleberry.

Vervolgens sneed ik met behulp van de gestikte rechthoek stansen (Stitched Rectangle) het paneel in 3 gelijke rechthoeken.

Met de grootste rechthoek stans sneed ik een stuk designerpapier uit de serie Beauty of the EarthDit designerpapier is een prachtige papierlijn in mooie herfstpatronen en kleuren. Deze plakte ik op de Blackberry Bliss kaartbasis. 


De andere kaart heeft dezelfde opbouw. De combinatie is alleen heel anders.  De kaartbasis is Basiswit kaartkarton. Daarop een meer bontgekleurd patroonpapier ook uit de lijn Beauty of the Earth.  

En de achtergrondstempel Festive Foliage is afgedrukt op kaartkarton Blackberry Bliss met Versamark. En bewerkt met goud embossingpoeder.


De teksten voor beide kaarten komt uit de Nederlandse stempelset Met een knipoog.


Onderaan dit bericht vind je een overzicht van de gebruikte materialen voor beide kaarten.

Nu is het tijd om verder te 'hoppen'. Klik op de naam onder die van mij (Yvonne Neefjes) om verder te gaan.



 



Veel plezier & inspiratie met het vervolg!

Tot stempels

Yvonne

X

3 opmerkingen:

Annette Elias-de Kijkkast zei

Wat een mooie kaarten Yvonne, het goud embossing is prachtig bij deze stempel, en je inktige kleuren maken het lekker herfstig. Ook de tekstenset is een echte Stempel Schat. Mooi gedaan!

elly zei

Mooi! Die kleuren…..een en al herfst!

Yolanda Pasterkamp zei

Wat een mooie uitvoering van deze achtergrond stempel! Mooi!