donderdag 17 maart 2022

Stampin' Up! Feel Good Stampin' Bloghop - Structuur & textuur

 


Hallo en leuk dat je op mijn blog bent aangekomen. Welkom bij een nieuwe bloghop van het Feel Good Stampin’ Designteam!

Deze maand zijn we een weekje later (normaal kun je elke 2e donderdag van de maand een bloghop verwachten). En toevallig is het vandaag ook mijn verjaardag. Hoe leuk is dat ;-)!?

Met het team inspireren we je elke maand met mooie en leuke projecten, gemaakt met de producten van Stampin’ Up! Van elk project is een stap-voor-stapbeschrijving in de vorm van video, foto of tekst beschikbaar. Deze kun je GRATIS downloaden en opslaan. Zo kun je zelf ook met een goed gevoel aan de slag met de producten van Stampin’ Up!


THEMA
Elke maand zijn de projecten gebaseerd op een thema. En het thema van deze maand is:

Structuur & Textuur


Je zult projecten zien met veel texturen, laagjes, een bepaalde structuur en/of een combinatie ervan. Bij dit thema moest ik vrijwel meteen denken aan iets dat ik heeeeel lang geleden heb gedaan, namelijk 3D-knippen. Voor ik de stempels ontdekte heb ik uren afbeeldingen geknipt en er kaarten van gemaakt. 

Met sommige stempels uit de Stampin' Up! collectie kun je deze techniek ook doen, zoals de set Blessings of Home. En dus ging ik aan de slag en maakte deze kleurrijke voorjaarskaart:


De laagjes vind je dus terug in de prachtige bloem, die ik meerdere malen gestempeld heb. Het was even puzzelen om te bepalen welke delen ik weg kon laten bij een volgende laag, om zo een mooi 3D-effect te krijgen. Bij de 3D-knipvellen is dat vaak al voorgedaan en hier moest ik het zelf bedenken. Wel heel leuk om te doen en wat mij betreft is het goed gelukt.


De bloemen kleurde ik in met de Stampin' Blends (alcoholmarkers).

PROJECTBESCHRIJVING
Een stap-voor-stapbeschrijving van deze kaart kun je downloaden door op onderstaande banner te klikken. Je vindt er meteen een overzicht van de gebruikte materialen.


De structuur vind je trouwens terug in de achtergrond waarop de bloemen zijn geplakt. Deze heb ik bewerkt met Shimmery White Embossingpasta en een masker uit de collectie Butterfly & Flowers.

Door die subtiele glitters springt de structuur er niet zo uit en blijft op de achtergrond, terwijl het de kaart toch net even iets extra's geeft. Glitter is altijd goed, toch?


Ik ben heel benieuwd naar de andere projecten van het team. Jij ook? Klik dan op de naam onder die van mij (Yvonne Neefjes) om verder te 'hoppen'. 

;


Veel plezier!

Tot stempels

Yvonne
X

4 opmerkingen:

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een mooie, chique kaart Yvonne! Mooi gedaan 🌺☕

Janneke zei

Wat een mooie kaart Yvonne, prachtig gekleurd.

gerrie zei


Wat een schitterende kaart heb je gemaakt Yvonne, dank je wel voor die goeie projektbeschrijving.

Lotte zei

Prachtig! Bedankt voor het delen! Groetjes, Lotte