zondag 25 september 2022

Stampin' Up! Christmas Lights - heatembossing en aquarel-resist techniek

 

Afgelopen vrijdag gaf ik de eerste workshop weer sinds de zomervakantie. En deze stond helemaal in het teken van heat-embossing. En wat was het weer gezellig en leerzaam!


De stempelset Christmas Lights gecombineerd met de Twinkling Lights Dies en de Labels Aglow Dies vormde de basis voor de workshop. 

Deze prachtige stempelset en stansen zijn perfect voor de heat-embossingtechniek, vanwege de prachtig gedetailleerde afdrukken.


En dit is een van de kaarten die we maakten met behulp van de embossing-resist techniek.

De kerstboom is gestempeld met Versamark op een stuk aquarelpapier en daarna met wit embossingpoeder bewerkt. 

Vervolgens heb ik het met een Aquapainter (waterpenseel) en 3 tinten groen ingekleurd.


Dit is zo'n leuke en verslavende techniek. Ik maakte nog een paar inspiratie voorbeelden in paarstinten: Rich Razzleberry, Highland Heather en Fresh Freesia. 


De blauwtinten die ik gebruikte voor deze kaart zijn: Night of Navy, Pool Party en Balmy Blue.

(TECHNIEK-) WORKSHOPS
Lijkt het je ook leuk om een keer deze of een andere workshop bij te wonen? Neem gerust contact met me op en bij voldoende animo kan ik nog een datum plannen.

GEBRUIKTE MATERIALEN
Hieronder nog even het overzicht met gebruikte materialen. Deze kun je snel, makkelijk en veilig bestellen in mijn webshop en betalen met IDEAL.


Heb je vragen? Laat het met weten.
Ik help je graag.

Tot stempels!

Creatieve groet,

Yvonne
X

Geen opmerkingen: