woensdag 24 oktober 2018

Tutorial: Cadeau kaartje - Stampin' Up! Garden Impressions



Hoi en leuk dat je even langskomt.

Vandaag heb ik een tutorial voor jullie voor het maken van deze leuke cadeau-kaartjes.
Het is snel en makkelijk om te maken. En ook nog eens heel leuk!
En je kunt er allerlei leuke designerpapiertjes voor gebruiken. 

Op mijn Facebook-pagina liet ik een poosje geleden deze kaartjes zien.
Ik maakte ze voor de deelnemers van de In Colorclub
Het idee vond ik op deze site.


Naar aanleiding van dat berichtje kreeg ik van een aantal mensen de vraag hoe ik het gemaakt had. Het duurde even..maar ik heb hieronder een beschrijving gemaakt 
(excuus voor de soms wat vage foto's). 
Ik heb de maten iets aangepast en omgezet naar centimeters. Daar gaan we:




Je hebt nodig:
  • Een stuk gekleurd cardstock voor de basis: 13 x 13 cm
  • Bijpassend Designer Series paper: 6,5 x 13 cm
  • Een stuk gekleurd cardstock voor het label: 12 x 6 cm
  • Een stuk Whisper White Cardstock: 11,5 x 5,5 cm
  • Een stuk lint in een bijpassende kleur
  • Cirkelponsen 1" en 1.1/4"
  • Tekst stempel, naar keuze

 

  1. Het stuk basis cardstock -ik gebruikte Shaded Spruce- ril je op 6,5 cm. Vouw het vervolgens dubbel.
  2. Plak er het stuk Designer Series Paper op. Ik gebruikte Garden Impressions 


3. Zet een potloodstreepje op 5 cm vanaf de onderzijde
4. Snij nu de voorkant schuin weg, vanaf dit punt schuin naar boven.  


5. Strik een lintje om de kaart.

6. Bestempel eventueel het stuk Whisper White Cardstock met stempels naar keuze. Ik    koos voor de Nederlandse set  'Bloemen zeggen meer''

7. Plak het stuk vervolgens op de gekleurde strook cardstock.

 

8. Schuif het label in de kaart.


9. Stempel een tekst op een stuk Whisper White Cardstock en pons deze uit met de 1" Cirkelpons. Pons nog een cirkel die iets groter is, uit gekleurd cardstock (hier: Shaded Spruce). Plak de cirkels op elkaar.


10. Bevestig de cirkel met Stampin' Dimensionals op de voorkant van de kaart



Hieronder heb ik een overzicht geplaatst van de gebruikte materialen.

Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne


Gebruikte materialen:
Heb je vragen over de gebruikte materialen of wil je iets bestellen, stuur me dan gerust een e-mail: mail@stampinclubnederland.nl.  Ik help je graag! 


Geen opmerkingen: