zaterdag 3 november 2018

Joy! - Stampin' Up! Snow is Glistening


Afgelopen maand hield ik een techniek-workshop en gingen we aan de slag met Shimmer Paint. We maakten onder andere deze kaart met de allernieuwste Stampin' Up! productlijn Snowflake Showcase die sinds 1 november verkrijgbaar is. De producten zijn exclusief en alleen in de maand november verkrijgbaar.



Voor de kaart heb ik op een strook Watercolor papier de kleuren Pear Pizzaz, Highland Heather en Pool Party aangebracht. Dat deed ik zo:

Eerst drukte ik de kleuren inktkussens op een stuk plastic (Mica, insteekhoes of iets dergelijks). Ik mengde vervolgens de paarse Highland Heather inkt met een druppel Shimmer Paint Frost White en mengde deze door elkaar.


Vervolgens spoot ik met de Stampin' Spritzer een klein beetje water op de inkt. Niet teveel! Wanneer de Shimmer Paint met teveel water wordt gemengd, gaat het glitterlaagje als het ware 'op het water' zitten en krijg je niet het subtiele glitter effect. En je kleuren verdwijnen. Ik weet het uit ervaring ;-)

Op de andere kleuren inkt spoot ik wel wat meer water, zodat de kleuren op het cardstock goed vloeien.  Daarna haalde ik het Watercolor Cardstock eerst door de groene Pear Pizzaz inkt, daarna door de blauwe Pool Party en tenslotte hier en daar door de paarse Highland Heather inkt.

Daarna even laten drogen. En wat je dan krijgt is een hele mooie achtergrond met een subtiel glitterlaagje erin.


De swirl die ik er daarna opgeplakt heb, stanste ik uit het papier met een fluweel laagje. Dat vind je ook in deze productlijn. De boom uit de set Snow is Glistening heb ik stempeld met Versamark inkt en daarna met wit embossingpoeder bestrooid en verhit.

Op de Whisper White ondergrond, die ik op de Pear Pizzaz basiskaart plakte, heb ik nog wat sneeuwsterren gestempeld. Het woord Joy is gestanst met de Stitched Shapes Framelits Dies. Het het geheel is afgemaakt met een mooie metallic sneeuwster.



Hieronder nog de lijst met andere gebruikte materialen.

Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne
X

  
Gebruikte materialen:
Heb je vragen over de gebruikte materialen of wil je bestellen? Ik help je graag en verzorg graag je bestelling.


Geen opmerkingen: