maandag 20 mei 2019

Vaarwel - Stampin' Up! Humming Along



Nog maar 2 weken en dan gaat de nieuwe catalogus 2019-2020 live!

Een aantal stempelsets gaan over naar deze jaarcatalogus. 
En helaas moeten we ook afscheid nemen van stempelsets. 

Een van de sets waar we afscheid van nemen is: Humming Along.

De prachtige set bevat twee grotere afbeeldingen van een hibiscus en een kolibrie. Deze kun je heel fijn inkleuren met diverse mediums (inkt, potloden, alcoholmarkers etc.).



Een hele poos geleden maakte ik deze serie kaartjes met de set.
De bloem stempelde ik met een watervaste inkt: Stazon Inkt (zwart). 

Om de bloemen te stempelen paste ik de masking techniek toe.
In totaal stempelde ik de bloemen 4x.

De eerste keer is de bloem direct op een stuk Whisper White afgedrukt. 

De tweede keer is de stempel afgedrukt op een stukje dun papier. Het handigst is om hiervoor een Post-it Note briefje te gebruiken. Want die heeft al een kleefrandje en kun je daarna makkelijk verwijderen, zonder de ondergrond te beschadigen. Daarna knip je de bloem uit.

De derde keer is de bloem weer gestempeld op de Whisper White basis. Maar voordat ik die afdrukte, legde ik de bloem -die ik op de Post-it Note stempelde- over de eerst gestempelde afdruk.



De vierde bloem is op een los stukje Whisper White gestempeld.
En heb ik ingekleurd met een Aquapainter en wat Highland Heather en Crushed Curry inkt. 

Daarna is de bloem uitgeknipt.
Hiervoor kun je ook de bijpassende Humming Bird stansen gebruiken.
Daarin vind je ook een mooi label en leuke achtergrondstans om je kaart
nog wat extra dimensie te geven.

Nog tot en met 3 juni a.s. kun je de stempels en stansen samen aanschaffen in een bundel en ontvang je 10% korting.


De bloem is met Stampin' Dimensionals iets verhoogd op de witte basis geplakt. 

Het stukje ruitjespapier komt uit het papierblokje Gingham Gala en is over de bloemenstelen geplakt. Daarover nog een label met tekst, die ik ponste met de Tailored Tag.

Een overzicht van de gebruikte materialen vind je hieronder.

Alle materialen zijn nog tot en met 3 juni verkrijgbaar of 
zolang de voorraad strekt.

Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne 
X



Aqua Painters
€ 21,00










Geen opmerkingen: