woensdag 22 januari 2020

Embossing Resisttechniek: Beautiful Day en Pigment Sprinkles.

Pigment Sprinkles, ik schreef er al in eerdere blogberichten over. Rondom de kerstperiode gaf ik er een techniek workshop mee. De workshop was een succes!



Deze kaarten maakte ik als voorbeeld om de 6 kleuren Pigment Sprinkles te laten zien. En ook om de al oude, maar o zo leuke embossing Resist Techniek te laten zien.


Bij deze Techniek stempel je een afbeelding met Versamark op een stuk Aquarel papier. 

In dit geval Stampin' Up! Watercolor Paper. Maar je kunt ook kiezen voor Shimmery White Cardstock met een subtiel glittertje. 


Vervolgens bestrooi je deze afbeelding met wit Embossingpoeder en verhit je dit met een heattool.

Daarna kun je een beetje Pigment Sprinkles erop strooien. Niet te veel! Want het is sterk spul ;-).
En dit spuit je nat met een beetje water. Ik gebruikte hiervoor een Stampin' Spritzer.


Zoals je ziet krijg je een 'explosie' van kleur en daardoor komt de afbeelding duidelijker naar voren. 


De teksten komt uit de Nederlandse stempelset Van Alles Wat en zijn geponst met de Classic Label pons.


De Pigment Sprinkles zijn er -zoals gezegd- in 6 kleuren: Gorgeous Grape, Mango Melody, Granny Apple Green, Melon Mambo, Daffodil Delight en Bermuda Bay (van boven naar beneden).

Door het contact met het water, zal de kleur van het poeder veranderen. En zo krijg je elke keer weer een andere en verrassende uitkomst.

Zin om er ook mee aan de slag te gaan?
Hieronder vind je een overzicht van alle gebruikte materialen. Je kunt alle materialen bij mij bestellen.
Ik verzorg je bestelling met plezier!


Toch liever eerst uitproberen?
Boek dan eens een stempelfeestje bij jou thuis.
Nodig wat vrienden, bekenden en/of familieleden uit, die het leuk vinden om creatief bezig te zijn. En eens iets nieuws willen proberen. Ik kom met mijn materialen langs. En we maken er een gezellige en creatieve avond/ochtend/middag van.



Ik help je graag!
Mail me gerust: mail@stampinclubnederland.nl


Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne
X



Beautiful Day Clear-Mount Stamp Set
€ 25,00
Versamark Pad
€ 11,50
White Stampin' Emboss Powder
€ 7,25
Heat Tool - Eu Plug
€ 36,00
Pigment Sprinkles
€ 28,00
Stampin' Spritzer
€ 3,50
Van Alles Wat Clear-Mount Stamp Set (Dutch)
€ 44,00
Classic Label Punch
€ 22,00

Geen opmerkingen: