maandag 29 juni 2020

Uit de Stampin' Up! Catalogus #5 - In Good Taste Product Collectie

Regelmatig wordt mij gevraagd hoe ik aan mijn inspiratie kom voor de projecten die ik maak. Er zijn vele bronnen die mij inspireren en de Stampin' Up! catalogus is daar eentje van. 

Het is leuk om de prachtige voorbeelden uit de catalogus als uitgangspunt te gebruiken voor kaarten en cadeauverpakkingen. Van daar uit vloeien vaak weer hele nieuwe, leuke ideeen.



Elke maand kun je op de website van StampinClubNederland de rubriek 'Uit de Stampin'Up! catalogus vinden. Ik maak dan een kaart, cadeauverpakking of ander project uit de catalogus. En samen met de korte uitleg, kun je er thuis ook zelf mee aan de slag.

Normaal gesproken plaats ik deze rubriek elke 4e vrijdag van de maand. Deze maand ben ik iets later en op maandag. Afijn, dat mag de pret niet drukken ;-)



Afgelopen periode heb ik veel gespeeld met de prachtige stempels uit de stempelset Tasteful Touches. 

Voor de kaart die ik vandaag laat zien, was het voorbeeld op blz. 122 van de jaarcatalogus mijn inspiratiebron. Op onderstaande foto de kaart rechts.



Beschrijving, Tips & Trucs:
  • De basiskaart is gesneden uit een stuk A4 kaartkarton in de kleur Rococo Rose. Hiervoor heb ik het karton langs de korte kant gesneden op 14 cm. En vervolgens langs de lange kant op 28 cm. Daarna heb ik de kaart dubbelgevouwen tot een vierkante kaart. De vouwlijn is bij deze kaart boven.
  • Op de basis is een stuk kaartkarton Gray Granite van 13 x 13 cm geplakt.
  • Daarop is een stuk Designer Series Paper uit de collectie In Good Taste geplakt. Het is het honingraat patroon en de maat is 12,5 x 12,5 cm.
  • De randen van het Designer Papier zijn beinkt met een Sponge Dauber en Gray Granite inkt. De randen zijn daarna met mijn vingers wat gevouwen en omgekruld. Ik heb de randen vervolgens niet helemaal vastgeplakt op de ondergrond. Zo krijg je een wat meer vintage/ shabby chic uitstraling. 
  • Eventueel kun je de randen van de kaart met een distress-tool, schaar of je nagels wat ruwer maken (distressen) om een meer verweerd uiterlijk te krijgen.
  • Op het honingraat papier heb ik rechtsboven en linksonder wat takjes gestempeld met Pear Pizzazz inkt. De bloemetjes zijn gestempeld met de achtergrondstempel uit de set in Gray Granite.
  • Het roze, soort geweven stuk Designer Papier uit dezelfde collectie is 4 x 12,5 cm. Ook van dit stuk zijn de randen eerst wat ruwer gemaakt en daarna beinkt met Gray Granite inkt en een Sponge Dauber.
  • De strook is iets onder het midden op het honingraat papier geplakt (op ca. 3 cm vanaf de onderkant). Zodanig dat de gestempelde afbeeldingen er nog boven uit steken en te zien zijn.
  • De bloemen zijn gestempeld met Early Espresso inkt en gekleurd met een Sponge Dauber en Rococo Rose inkt. Daarna met lijm opgeplakt, zie het voorbeeld.
  • Het label is gestanst met een van de vormen uit de Tasteful Label Dies. Met Rococo Rose inkt heb ik hierop de tekst gestempeld. En de randen met diezelfde inkt bewerkt. 
  • Een stuk Linen Thread (ca. 20 cm) is achter het label bevestigd. En het label is met Stampin' Dimensionals over de bloemen geplakt.
  • De houten bladeren komen uit de In Good Taste Elements en zijn met Gluedots achter de bloemen en het label bevestigd.
  •  De kaart is afgemaakt met wat goudkleurige plaksteentjes (Gilded Gems).

De complete lijst met gebruikte materialen vind je onder de onderstaande button <klik!>.


Het productpakket Tasteful Touches (stempel & stansen) kun je alleen vandaag en morgen nog gratis kiezen bij de aanschaf van een startpakket:


Heb je vragen of wil je meer informatie? 
Neem gerust contact met mij op. Ik help je graag! 
E-mail: mail@stampinclubnederland.nl

Een fijne dag en tot stempels!

Yvonne
X

Geen opmerkingen: