maandag 2 augustus 2021

Artistieke achtergronden met Stampin' Up! Stampin' Blends (alcoholmarkers)

 Het is vakantie! Althans, voor mij is de vakantie vandaag begonnen. Heerlijk even 3 weken 'niks moet en alle mag'. En hopelijk even wat (meer) tijd en rust om met stempels, inkt en papier aan de slag te gaan :-).

En vandaag is het ook wel weer tijd voor een nieuw blogbericht. Ik heb namelijk supergave kaarten om te laten zien. Deze kaarten maakte ik voor de techniek workshop van vorige week vrijdag. Zo fijn om -na lange tijd- weer een workshop in levende lijve te kunnen verzorgen!

Alcoholtechniek-workshop
Tijdens deze workshop zijn we aan de slag gegaan met Stampin' Blends (alcoholmarkers) en alcohol en zijn er prachtige achtergronden gemaakt. Ondanks de hoeveelheid alcohol bleef iedereen nuchter ;-).



De techniek is trending op dit moment. En op internet zijn verschillende filmpjes te vinden, waarin wordt uitgelegd hoe je met deze alcoholmarkers, alcohol* en vellum allerlei verschillende achtergronden kunt maken. Bijvoorbeeld dit (engelse) filmpje van collega Patty Bennett met goede uitleg en extra tips voor nog leukere achtergronden.

*Je hebt minimaal 90% alcohol nodig om deze techniek te laten werken. Er is 96% alcohol verkrijgbaar bij bekende drogisterijketens of 99,9% isopropyl alcohol via internet.



De kaarten die ik maakte, zijn allemaal gebaseerd op het prachtige Expressions in Ink Designerpapier. Dit prachtige papier heeft allerlei patronen, die ook met de alcoholinkt-techniek tot stand zijn gekomen. En als het papier op is, kun je het dus ook makkelijk zelf maken. Hoe leuk is dat!?


Voor de achtergronden gebruikte ik verschillende kleuren markers. Deze vind je hieronder.
Best Wishes kaart:
 Evening Evergreen, Old Olive, Polished Pink en Pale Papaya
Oranje kaart met de roos:
Pumpkin Pie en Pale Papaya
Roze kaart met vlinder:
Polished Pink, Fresh Freesia en Blackberry Bliss.

Alle gebruikte materialen kun je aan het einde van dit bericht vinden door op de banner te klikken.


Voor de afwerking van de kaarten heb ik gebruik gemaakt van de Artistically Inked stempelset en bijpassende stansen. En voor de laatste kaart stanste ik een vlinder met de Brilliant Wings Dies

De gouden randjes maakte ik door een klein beetje lijm op de randen van de achtergrond aan te brengen. Even laten drogen en daarna de stukjes Gilded Leafing eroverheen aan te brengen.

Alle gebruikte materialen vind je hieronder:


 Heb je vragen, wil je advies of bestellen? Laat het me weten. Ik help je graag!

Een fijne dag & tot stempels!

Yvonne
X





Geen opmerkingen: